Hoşgeldiniz...
Mesaj Sayın 0
Son Ziyaretin Perş. Ocak 01, 1970
İyi Forumlar...
Giriş yap
En son konular
Arama
Kasım 2024
Ptsi | Salı | Çarş. | Perş. | Cuma | C.tesi | Paz |
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | ||||
4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 |
18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 |
En iyi yollayıcılar
Serßay (492) | ||||
mat_-_rock (316) | ||||
GüL_GüZeLi (265) | ||||
Elif Lâm Râ (86) | ||||
emRahhh (68) | ||||
VaLe (45) | ||||
ciRcuS (31) | ||||
nacves (27) | ||||
kiiko (17) | ||||
hakanberk (5) |
Matematik nedir?
1 sayfadaki 1 sayfası
Matematik nedir?
MATEMATİK
Matematik nedir?
Matematiğin amacı; insanların doğuştan getirdiği düşünme kabiliyetini
geliştirmektir. Bu gelişmeyi sağlamak için, bizlere bir kısım bilgiler
kazandırarak karşılaşacağımız olay ve problemlerde inceleme, araştırma
ve karşılaştırmalar yaptırarak, düzenli ve dikkatli olmamızı, mantıklı
düşünmemizi ve her konuda doğruyu bulmamızı sağlar. Problemleri
çözerken değişik bağlantıları bulmak insana heyecan verir. Böylece
insanda yeni şeyler bulma arzusu doğar. Bütün bilimlerin doğması ve
gelişmesi insandaki bu arzudan doğmuş bu da matematik yardımıyla
olmuştur. Bu sebeple bütün bilim dallarında matematikten yararlanılır.
Matematik nitelikleri değil nicelikleri konu edinir, fakat niteliği
bulunan herşeyin sayılabilir ve ölçülebilir olması, matematiğin fen
bilimleri ve teknolojinin yanında değil sosyal bilimlerde de
vazgeçilmez olmasını sağlamıştır. Bu yüzden matematik her öğrencinin
öğrenmesi gereken bir bilimdir.
Matematiği niçin öğreniyoruz?
Ezberciliğe dayalı bilgi aktarımının esas alındığı geleneksel eğitim,
günümüzde çocukların zihnini körelten bir mekanizma haline gelmiştir.
Okulun asli görevi, çocuklara nasıl öğrenileceğini öğretmektir. Bugün
okullarda yeni bilgi ile mevcut bilgiyi bütünleştirerek anlama, sentez
yapabilme, bilgileri yorumlayabilme gibi beceriler değil; bilgiyi
kitaptaki gibi öğrenme ve ezberleme gibi etkinliklere yer
verilmektedir. Bunun sonucu olarak öğrencilerimizin çoğunluğu
matematiğin gerçek manasını anlayamamakta ve "matematiği niçin
öğreniyoruz?", "bu dersin bana faydası nedir?", günlük hayatta
uygulaması nasıl oluyor?" gibi ifadeler kullanmaktadırlar.
İnsanlığın gelişmesine paralel olarak bilimde ve teknikte hızlı
ilerlemeler olmuştur. Zamanla gelişen ticaret ilişkileri sonucu para,
ölçü, zaman, alan, hacim vb. gibi kavramlar ortaya çıkmıştır. Fizik,
kimya, biyoloji, mühendislik, astronomi, ekonomi ve psikoloji gibi
bütün bilim dalları esaslarını geliştirmek ve sonuçlandırmak için
matematiğin temel kurallarına uymak zorundadırlar. Bilim adamları,
binlerce bilgiyi küçük bir bilgisayara programlama ve istenildiğinde
bilgilere anında ulaşmada matematiğin gücünden faydalanırlar. İnsanlar
günlük hayatlarında ihtiyaçlarını karşılarken matematik ve öteki
bilimlerden faydalanırlar. Matematik bilimi insanda sistemli ve doğru
düşünme yeteneğini geliştirmeyi amaçlar. O halde matematik, farkına
varmasak da hayatımızın her aşamasında yer almaktadır.
Matematiği nasıl öğrenmeliyiz?
Matematik küçük yaşlarda verilen iyi bir temel bilgiyle öğrenilir,
fakat bu demek değildir ki matematik ileriki yaşlarda da öğrenilmesin.
Bu süreç ne kadar geciktirilirse öğrenme de o kadar zor olacaktır.
Temel problem de buradan kaynaklanmaktadır. Öğrencilerimizin büyük
çoğunluğu temel bilgileri zamanında alamadığından matematik hakkında
önyargıya kapılıp, bu dersin zor olduğunu ve öğrenilemeyeceğini
düşünmektedir. Temeli olmasa dahi matematik belirli bir düzeyde herkes
tarafından öğrenilebilir. Bunun için ilk şart, matematiğin
öğrenilebilirliğini kabul etmek ve o ders hakkındaki önyargıları bir
kenara bırakmaktır. Matematiği öğrenmede öğretmenin rolü çok önemlidir.
Bu dersi sevdirmek ve öğrenciyi belli bir düzeye getirmek öğretmenin
görevidir, fakat unutulmamalıdır ki öğrenmede aktif olan, öğrenci
olmalı ve herşeyi öğretmenden beklememelidir. Öğrenci kendisini ne
kadar zorlar ve öğretmeni sadece yol gösterici olarak görür ve o yolda
kendisinin ilerlemesi gerektiğini bilirse sonuca da o kadar çabuk
ulaşır. Aksi taktirde öğretmenin ön plana çıktığı durumlarda öğretmen
olmayınca öğrenme ve ilerleme de olmayacaktır. Genelde öğrenciler
kolaycılığa kaçarak her şeyin çözümünü öğretmenden beklemekte,
öğretmenin anlattıklarını anlamakla sonuca ulaşabileceğini
zannetmektedirler. Halbuki anlamak ile yapmak çok farklı şeylerdir.
Bir problemi çözebilmek için önce o konu problem tipleri hakkında belli
bir bilgi birikimine ihtiyaç vardır. O birikimi oluşturmadan çözülen
sorular anlaşılsa dahi başka problemleri yapmada güçlük çekilecektir.
Bu durum kişinin kendisini kandırmasıdır, soruyu algıladığını
zannetmesidir. Bilgi beyne gitmiştir, fakat kalıcı olmamıştır. O yüzden
konunun kalıcı olmasını ve problem tiplerinin beyne yerleşmesini
sağlamak gerekmektedir. Bunu yapmak için de öğretmenin yaptığı çözümlü
örneklerin tekrar tekrar incelenmesi, bıkmadan usanmadan soruların
çözümlerine önce bakarak sonra cevabı kapatarak bir kez daha
çözülmeleri gerekmektedir. Bu yöntem uygulanırsa artık o konu hakkında
beynimizde belli bir birikim sağlanacak, artık başka sorular da
yapılabilecektir. Değişik sorular çözerken öncelikle basit sorulardan
başlanmalı konunun iyice pekişmesi sağlanmalıdır. Bir soru
çözülemiyorsa pes edilmemeli, tekrar tekrar çözmeye uğraşılmalıdır.
Unutulmamalıdır ki çözümüne zor ulaşılan sorular veya uğraşmanıza
rağmen çözülemeyen sorular size çok şey katacaktır. Siz farkında
olmadan konunun genel tekrarını yapmakta değişik durumları düşünerek
bilgilerinizi sağlamlaştırmaktasınızdır. Son noktada yine çözülemeyen
sorular soruyu çözen arkadaşlarınızla irtibata geçerek çözümlenmelidir.
Hiçbir arkadaşınız çözememiş ise artık bu soru için öğretmeninize
başvurabilirsiniz. Bu şekildeki bir çaba sizin hazırcı olmadığınızı
göstererek gayretinizi ortaya koyacak ve kendinize güven duymanızı
sağlayacaktır.
Öğrencilerin en büyük problemlerinden bir tanesi de unutma olayıdır.
Temeli sağlam olmayan bir öğrenci, bir konuyu öğrense dahi çalışmaya
ara verir, geri besleme yapmazsa o konuyu çok çabuk unutacaktır. Bu
yüzden her konuyu gündeminizden eksik etmeyin ve geri besleme yaparak
muhakkak konularla ilgili tekrar örnekleri yapın.
ÖSS de matematikten gelen sorular LİSE 1 ağırlıklı olup, temel konuları
kapsamaktadır. Bu sınav sisteminde, bilgiden ziyade bilgiyi yorumlama
ve temel kavramlar üzerinde durulmaktadır. Bu sebeple konuları belirli
düzeyde öğrenir, konuların temel problem tiplerini kavrar ve bu
öğrendiklerinizi unutmazsanız, sınavda başarılı olmanız mümkün
değildir. Temeli iyi olan öğrenciler soru hazinelerini artırmak için
daha çok pratik yapmalıdırlar. Temeli iyi olmayan öğrenciler ise ilk
önce çok soru çözmek yerine belirli konularda belirli soru tiplerini
öğrenmeli, daha sonra değişik soru çözümlerine başlamalıdırlar.
Matematik dersini ne kadar sever ve ne kadar çok ilgilenirseniz başarı
o kadar çabuk gelir. Unutmayınız ki matematiğin size çok şey katacağını
kabul etmeniz, başarılı olmanızda ilk adım olacaktır
Matematik nedir?
Matematiğin amacı; insanların doğuştan getirdiği düşünme kabiliyetini
geliştirmektir. Bu gelişmeyi sağlamak için, bizlere bir kısım bilgiler
kazandırarak karşılaşacağımız olay ve problemlerde inceleme, araştırma
ve karşılaştırmalar yaptırarak, düzenli ve dikkatli olmamızı, mantıklı
düşünmemizi ve her konuda doğruyu bulmamızı sağlar. Problemleri
çözerken değişik bağlantıları bulmak insana heyecan verir. Böylece
insanda yeni şeyler bulma arzusu doğar. Bütün bilimlerin doğması ve
gelişmesi insandaki bu arzudan doğmuş bu da matematik yardımıyla
olmuştur. Bu sebeple bütün bilim dallarında matematikten yararlanılır.
Matematik nitelikleri değil nicelikleri konu edinir, fakat niteliği
bulunan herşeyin sayılabilir ve ölçülebilir olması, matematiğin fen
bilimleri ve teknolojinin yanında değil sosyal bilimlerde de
vazgeçilmez olmasını sağlamıştır. Bu yüzden matematik her öğrencinin
öğrenmesi gereken bir bilimdir.
Matematiği niçin öğreniyoruz?
Ezberciliğe dayalı bilgi aktarımının esas alındığı geleneksel eğitim,
günümüzde çocukların zihnini körelten bir mekanizma haline gelmiştir.
Okulun asli görevi, çocuklara nasıl öğrenileceğini öğretmektir. Bugün
okullarda yeni bilgi ile mevcut bilgiyi bütünleştirerek anlama, sentez
yapabilme, bilgileri yorumlayabilme gibi beceriler değil; bilgiyi
kitaptaki gibi öğrenme ve ezberleme gibi etkinliklere yer
verilmektedir. Bunun sonucu olarak öğrencilerimizin çoğunluğu
matematiğin gerçek manasını anlayamamakta ve "matematiği niçin
öğreniyoruz?", "bu dersin bana faydası nedir?", günlük hayatta
uygulaması nasıl oluyor?" gibi ifadeler kullanmaktadırlar.
İnsanlığın gelişmesine paralel olarak bilimde ve teknikte hızlı
ilerlemeler olmuştur. Zamanla gelişen ticaret ilişkileri sonucu para,
ölçü, zaman, alan, hacim vb. gibi kavramlar ortaya çıkmıştır. Fizik,
kimya, biyoloji, mühendislik, astronomi, ekonomi ve psikoloji gibi
bütün bilim dalları esaslarını geliştirmek ve sonuçlandırmak için
matematiğin temel kurallarına uymak zorundadırlar. Bilim adamları,
binlerce bilgiyi küçük bir bilgisayara programlama ve istenildiğinde
bilgilere anında ulaşmada matematiğin gücünden faydalanırlar. İnsanlar
günlük hayatlarında ihtiyaçlarını karşılarken matematik ve öteki
bilimlerden faydalanırlar. Matematik bilimi insanda sistemli ve doğru
düşünme yeteneğini geliştirmeyi amaçlar. O halde matematik, farkına
varmasak da hayatımızın her aşamasında yer almaktadır.
Matematiği nasıl öğrenmeliyiz?
Matematik küçük yaşlarda verilen iyi bir temel bilgiyle öğrenilir,
fakat bu demek değildir ki matematik ileriki yaşlarda da öğrenilmesin.
Bu süreç ne kadar geciktirilirse öğrenme de o kadar zor olacaktır.
Temel problem de buradan kaynaklanmaktadır. Öğrencilerimizin büyük
çoğunluğu temel bilgileri zamanında alamadığından matematik hakkında
önyargıya kapılıp, bu dersin zor olduğunu ve öğrenilemeyeceğini
düşünmektedir. Temeli olmasa dahi matematik belirli bir düzeyde herkes
tarafından öğrenilebilir. Bunun için ilk şart, matematiğin
öğrenilebilirliğini kabul etmek ve o ders hakkındaki önyargıları bir
kenara bırakmaktır. Matematiği öğrenmede öğretmenin rolü çok önemlidir.
Bu dersi sevdirmek ve öğrenciyi belli bir düzeye getirmek öğretmenin
görevidir, fakat unutulmamalıdır ki öğrenmede aktif olan, öğrenci
olmalı ve herşeyi öğretmenden beklememelidir. Öğrenci kendisini ne
kadar zorlar ve öğretmeni sadece yol gösterici olarak görür ve o yolda
kendisinin ilerlemesi gerektiğini bilirse sonuca da o kadar çabuk
ulaşır. Aksi taktirde öğretmenin ön plana çıktığı durumlarda öğretmen
olmayınca öğrenme ve ilerleme de olmayacaktır. Genelde öğrenciler
kolaycılığa kaçarak her şeyin çözümünü öğretmenden beklemekte,
öğretmenin anlattıklarını anlamakla sonuca ulaşabileceğini
zannetmektedirler. Halbuki anlamak ile yapmak çok farklı şeylerdir.
Bir problemi çözebilmek için önce o konu problem tipleri hakkında belli
bir bilgi birikimine ihtiyaç vardır. O birikimi oluşturmadan çözülen
sorular anlaşılsa dahi başka problemleri yapmada güçlük çekilecektir.
Bu durum kişinin kendisini kandırmasıdır, soruyu algıladığını
zannetmesidir. Bilgi beyne gitmiştir, fakat kalıcı olmamıştır. O yüzden
konunun kalıcı olmasını ve problem tiplerinin beyne yerleşmesini
sağlamak gerekmektedir. Bunu yapmak için de öğretmenin yaptığı çözümlü
örneklerin tekrar tekrar incelenmesi, bıkmadan usanmadan soruların
çözümlerine önce bakarak sonra cevabı kapatarak bir kez daha
çözülmeleri gerekmektedir. Bu yöntem uygulanırsa artık o konu hakkında
beynimizde belli bir birikim sağlanacak, artık başka sorular da
yapılabilecektir. Değişik sorular çözerken öncelikle basit sorulardan
başlanmalı konunun iyice pekişmesi sağlanmalıdır. Bir soru
çözülemiyorsa pes edilmemeli, tekrar tekrar çözmeye uğraşılmalıdır.
Unutulmamalıdır ki çözümüne zor ulaşılan sorular veya uğraşmanıza
rağmen çözülemeyen sorular size çok şey katacaktır. Siz farkında
olmadan konunun genel tekrarını yapmakta değişik durumları düşünerek
bilgilerinizi sağlamlaştırmaktasınızdır. Son noktada yine çözülemeyen
sorular soruyu çözen arkadaşlarınızla irtibata geçerek çözümlenmelidir.
Hiçbir arkadaşınız çözememiş ise artık bu soru için öğretmeninize
başvurabilirsiniz. Bu şekildeki bir çaba sizin hazırcı olmadığınızı
göstererek gayretinizi ortaya koyacak ve kendinize güven duymanızı
sağlayacaktır.
Öğrencilerin en büyük problemlerinden bir tanesi de unutma olayıdır.
Temeli sağlam olmayan bir öğrenci, bir konuyu öğrense dahi çalışmaya
ara verir, geri besleme yapmazsa o konuyu çok çabuk unutacaktır. Bu
yüzden her konuyu gündeminizden eksik etmeyin ve geri besleme yaparak
muhakkak konularla ilgili tekrar örnekleri yapın.
ÖSS de matematikten gelen sorular LİSE 1 ağırlıklı olup, temel konuları
kapsamaktadır. Bu sınav sisteminde, bilgiden ziyade bilgiyi yorumlama
ve temel kavramlar üzerinde durulmaktadır. Bu sebeple konuları belirli
düzeyde öğrenir, konuların temel problem tiplerini kavrar ve bu
öğrendiklerinizi unutmazsanız, sınavda başarılı olmanız mümkün
değildir. Temeli iyi olan öğrenciler soru hazinelerini artırmak için
daha çok pratik yapmalıdırlar. Temeli iyi olmayan öğrenciler ise ilk
önce çok soru çözmek yerine belirli konularda belirli soru tiplerini
öğrenmeli, daha sonra değişik soru çözümlerine başlamalıdırlar.
Matematik dersini ne kadar sever ve ne kadar çok ilgilenirseniz başarı
o kadar çabuk gelir. Unutmayınız ki matematiğin size çok şey katacağını
kabul etmeniz, başarılı olmanızda ilk adım olacaktır
Serßay- Admin
-
Mesaj Sayısı : 492
Yaş : 33
Şehir : Mersin
Hobiler : Edebiyat
Ruh Hali :
Kayıt tarihi : 27/01/09
Rep Sistemi
Aktiflik:
(100/100)
Başarı Puanı :
(100/100)
Güçlülük:
(100/100)
Similar topics
» Bal Peteğindeki Matematik sırları
» 1 Nisan'ın Anlamı Nedir?
» Cemre Düşmesi Nedir?
» Selamlaşma tekniğiniz nedir?
» Basketbol nedir nasıl oynanır
» 1 Nisan'ın Anlamı Nedir?
» Cemre Düşmesi Nedir?
» Selamlaşma tekniğiniz nedir?
» Basketbol nedir nasıl oynanır
1 sayfadaki 1 sayfası
Bu forumun müsaadesi var:
Bu forumdaki mesajlara cevap veremezsiniz
C.tesi Tem. 10, 2010 9:40 am tarafından Serßay
» Klayyeye Bakmadan Bunu Yazabilir Misiniz
C.tesi Tem. 10, 2010 8:54 am tarafından hakanberk
» Okuyabiliyor musunuz?
C.tesi Tem. 10, 2010 8:51 am tarafından hakanberk
» ---ünivERsİtELer---
C.tesi Tem. 10, 2010 8:45 am tarafından hakanberk
» Konuğumuz GüL_GüZeLi
C.tesi Tem. 10, 2010 8:38 am tarafından hakanberk
» Neden Cemal Süreyya değil de Cemal Süreya
C.tesi Tem. 03, 2010 2:04 pm tarafından Serßay
» Sitenin EnLeri
Çarş. Haz. 30, 2010 8:21 pm tarafından nacves
» Gelsin qelsin kim qelsin?
Çarş. Haz. 30, 2010 8:19 pm tarafından nacves
» 4 kelime 1 cümle
Çarş. Haz. 30, 2010 8:16 pm tarafından nacves
» Yer misin Yemez misin?
Çarş. Haz. 30, 2010 8:12 pm tarafından nacves
» 2010 ÖSS Sistemi (YGS / LYS)
Cuma Ekim 02, 2009 4:21 pm tarafından Serßay
» Ayı EfkarLanmış :)
Cuma Tem. 17, 2009 8:42 pm tarafından Serßay
» NBA Live 2003 Oyun Hileleri
Cuma Tem. 17, 2009 8:40 pm tarafından Serßay
» Trials 2 Second Edition - Full
Salı Tem. 14, 2009 9:00 pm tarafından VaLe
» NBA Live 2003 - Full
Ptsi Tem. 13, 2009 2:46 pm tarafından VaLe
» Knights of Honor Oyun Hileleri
Ptsi Tem. 13, 2009 2:37 pm tarafından VaLe
» Knights of Honor - Full
Ptsi Tem. 13, 2009 2:35 pm tarafından VaLe
» Gemimiz Batıyor...
Ptsi Tem. 13, 2009 2:04 pm tarafından Serßay
» Konuğumuz VaLe
Ptsi Tem. 13, 2009 1:50 pm tarafından VaLe
» 5 yaşında anne olmuşş
Ptsi Tem. 06, 2009 7:14 pm tarafından GüL_GüZeLi
» Özlem Mesajları
Ptsi Tem. 06, 2009 2:12 pm tarafından GüL_GüZeLi
» EN TUHAF fobiler
Ptsi Tem. 06, 2009 12:06 pm tarafından GüL_GüZeLi
» Kolbastı!!!
Ptsi Tem. 06, 2009 11:57 am tarafından Serßay
» Niye yoLdun Len xD
Ptsi Tem. 06, 2009 11:39 am tarafından GüL_GüZeLi
» aşka bak beah:))))
Ptsi Tem. 06, 2009 11:35 am tarafından GüL_GüZeLi
» Aşka Sesleniş...
Perş. Tem. 02, 2009 11:40 am tarafından GüL_GüZeLi
» Sözü Bendim.. Notası Sen..
Çarş. Tem. 01, 2009 4:23 pm tarafından GüL_GüZeLi
» Büyük Mükafat
Çarş. Tem. 01, 2009 2:51 pm tarafından GüL_GüZeLi
» Ne güzeldir birine ‘ İyi ki Varsın’ Diyebilmek
Çarş. Tem. 01, 2009 1:56 pm tarafından GüL_GüZeLi
» Şok! Rep sistemi artık aktiftir
Çarş. Tem. 01, 2009 1:50 pm tarafından GüL_GüZeLi